fredag 17 augusti 2012

sommarnatt, stockholmsnatt

drömmer om skogen


sommarnatt
ljuva sommardoft
grönt, så grönt
och mörkt och fuktigt och skönt under mina fötter
och sommaregn
på asfalt
-sdoft
och berusande skog och löv och barr och jag vill bara sitta
vid en sjö och stilla vara
i ljuset
och tystnaden
bland ljuden från skogen
ugglor som hoar och katter som prasslar och fåglar som kvittrar godnatt
med fötterna i stilla plask
och ringarna på vattnet
se dem gunga
och andas ljuvlig sommardoft tills jag är så berusad av lycka att jag bara somnar med ett leende

jag är jetlaggad och loj
och härliga härliga HEMMA!


bilder: mina

3 kommentarer:

  1. haha :D jaa, det ska nog bli kul !
    näe, det har ja ginte, vad är det för blogg? det får jag kolla upp!

    hur känns det att vara hemma? :O

    SvaraRadera
  2. Mmm. Hemma. Och älvorna dansar över ängarna från skymningen till gryningen.

    SvaraRadera