torsdag 5 juli 2012

head under the duvet and up under the clouds



 







bara en sådan härlig dag, bara du och jag

fick sjukanmäla mig fjärde dagen på mitt nya jobb på bageriet och cafeet the french house i waterloo
minuterna efter ringer L och frågar om han får komma förbi och ta hand om mig lite
hela dagen har gått och jag har fått röbetssoppa lagat till mig, cookiesncreamglass serverat, pussar och mys till gamla Disney Robin Hood på datorn, den från -73 med Peter Ustinov som röst till Prince John
härrliga härrliga dag

kommer ihåg när jag hade svininfluensan och ingen att ta hand om mig
det är banne mig hårt när man som vuxen och ensam måste ta hand om sig själv när man mår skit
den gången orkade jag inte ens lyfta handen för att föra vattenglas till mina läppar, ännu mindre gå ut i köket för att fylla nytt, utan att få tårar i ögonen

annat var det när man var liten, hade mamma som kom med glass och ömma klappar på armen
och hönsbuljong och mackor och annat
ack den tiden den barndomen
vi alla lämna
förr eller senare

så vilken underbar underbar dag
med min absoluta favoritperson just nu
omhändertagen, kramad och gosad
inte mer rätt, månne, när man betänker att det var hans basilusker som smittade ner mig från början ;) men sött nevertheless

vinter i sydney

som en höst eller vår hemma
med förkylningar och allt
  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar