lördag 28 juli 2012

paralysis by analysis

vad är viktigt i livet
för mig

sitter jag och tänker på
igenom
funderar

det är fest på liverpool street ikväll
men jag jobbar imorgon
och plötsligt måste jag bara fundera igenom det jag sitter här och tänker på
det sociala det måste vänta

vad gör ett gott liv?
vad är ett gott liv?
vem är jag?
och hur vill jag leva?

kan man svaret på de frågorna är det bara att tuta och köra
make it happen

inte svårare än så...

man har ju den otroligt goda turen att vara född med en massa möjligheter och nästan för många val i livet


eller är det prokastinering jag håller på med av någon outgrundlig anledning?
bläddrade i världens bästa lilla nyinköp, som är dryga timmarna gammal
för att leta reda på ett Emerson-citat som jag hittade där jag stod i den lilla sköna bokbutiken oscar and friends på crown street i surry hills efter jobbet
och hittade sidan om beslut istället
står så här

Now is the time to...
make a decision
We procastinate to often:
reconsidering, torturing ourselves with indecision.
Governments do it by establishing boards of inquiries.
Golfers call it paralysis by analysis.
It's better to think things through, then decide.
Correcting an error is less painful
than being trapped on the fence.

'One foot can't stand on two boats.'        Chinese proverb

ur: Now is the time, Patrick Lindsay



tjaa
och nu vet man ju inte om man ska fortsätta ursprungstanken eller strunta i bloggen här!

oh Life. vad du går upp och ner och runt och runt och runt

nu drömmer jag om att stanna i mitt älskade Sydney
eller plugga i San Fransisco

bland mina Paristankar

självklart
off course
naturalment

*suck*

1 kommentar:

  1. Låt mig ge dig ett råd.

    Livet är, som sägs i Cabaret, just det en cabaret, en föreställning. En fantastisk föreställning, en show, en uppvisning och du är stjärnan. Och som alla bra teaterföreställningar så har de en utgångspunkt men sedan åker de ut i världen för att inspirera, roa och ibland få någon att fälla en tår.

    Min poäng är att du behöver inte "slå dig ner" någonstans. Världen kan vara ditt hem. Du kan tillhöra världen och den tillhöra dig. Du kommer, vare sig du vill eller inte, "slå dig ner" till slut. Flyg nu medan vingarna fortfarande bär och vinden fortfarande känns skön i ansiktet.

    Det som är viktigast är att DU väljer. Så länge du väljer med hjärtat kan det inte bli fel.

    PS: En liten tanke också, man kan ju fortfarande komma hem och göra extraföreställningar och världen väntar troget tills du är klar ;).

    SvaraRadera