måndag 9 juli 2012

vardagsdrömmande


jag längtar vardag


sitta och skriva på en trapp eller i ett fönster


gömma mig i badet efter en lång dag


skynda genom stadsbrus och regn och känna att jag lever det livet jag vill leva


komma ut från en bio och se första snöfallet från under min mössa


planera skogsäventyr och fjälläventyr och spontanäventyr


simma ensam och naken i en sjö vid en strand


ligga framför brasan och bara vara nöjd en bok nära och varm chokladfunderingar i tanken


gå någonstans bra där det är mycket musik och folk i min ålder hemma också


upptäcka och uppskatta de små njutningarna

tiden går för snabbt för mig

ha vardag, vardag som jag kan bygga på
där människor inte försvinner
där jag vet att jag vill stanna
länge, länge

om tre dagar kommer beslutet från antagningen
och jag längtar efter vardag
men så konstigt nog inte bara efter det
jag längtar new york och paris
som jag aldrig hade kunnat föreställa mig
lilla småsamhällesolivia jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar