torsdag 19 juli 2012

tankedagar

först av allt - stort KUDOS till den lilla medelålders asiatiska damen på Northern Line tåget ut till Birgitta som helt öppet satt och bläddrade i A.As broschyr bland pendlarna i tisdags
alcoholics anonymous - verkligen anonymt på pendeltåget?


annars?    
tankefyllda dagar  

stora tankar
små tankar
ledsna tankar
arga tankar
konstiga tankar
förtvivlade tankar
längtansiga tankar
hopplösa tankar
förvirrade tankar

så jobbiga tankar
att man somnade av bara utmattningen
så mycket tankar att man tog färjan ut till Manly och låg i sanden under solen och bara tänkte tills det inte gick längre
så knepiga tankar att man vacklade mellan längtan efter jobbet bara för att komma undan lite imorse, och frustration över att inte kunna tänka ordentligt på ett par-sex timmar
så mycket tankar att man satte sig på en mur vid en park mitt på Crown St i kära kvällsmörka Surry Hills på vägen hem och bara tänkte
och tänkte
och tänkte
där mitt bredvid vägen med allt sus och brus och stadsrus halvvägs mellan A och B gick det kanske lite, lite lättare ett tag i alla fall


jag har inte kommit nästan någonstans känns det som

står fortfarande med benen mellan förtvivlan och förvirring
och vet inte alls exakt eller någonting någonstans
mest bara att jag är så otroligt förbannat frustrerad
och att jag vill veta vad det betyder och innebär!













förstår ni
hur
rörigt
det är?

en utflykt till Manly var precis rätt
och jag kommer sakna möjligheten







färjan från stan till Manly och en stund på bryggan mellan sanden och färjan hem

4 kommentarer:

  1. Okej... dum fråga men... Vad tänker du på?
    Ska det inte bli kul att komma hem igen?

    Sedan en eloge för Poe. Han används alldeles för sällan ;).

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Alldeles.
    Jo. jag längtar så det spricker ibland. Oftast faktiskt. Hur mycket jag än kommer vilja åka tillbaka hit och njuta av allt vackert igen.
    Vad det här handlade/handlar om kan du nog gissa dig till av etiketterna.
    En enda sak eller person.

    SvaraRadera
  3. Förstår.

    Men det finns väl inget som säger att det måste ta slut bara för att du åker hem till Sverige. Okej, långdistans är väl inte det bästa men ibland funkar det. Man behöver bara bli lite mer öppen och accepterande.

    SvaraRadera
  4. Indeed. Så sant som det var sagt.

    SvaraRadera