måndag 2 juli 2012

in lust we trust

glömt i utkastlådan från lite mer än en vecka sedan...

jag gillar inte ens the ark, men här sitter jag och lyssnar
tillbaka i sydney
luke är i canberra hela veckan och jobbar
och här är jag och försöker söka jobb


att prata över telefonen, hur mycket bättre är inte det än att bara smsa eller inte höras alls!
men bitterljuvt
en gnutta av fantastiskhet
som sen bara inte mer
inte som man vill
när man bara vill vara nära
är det bättre att inte prata, inte längta?
tror inte det, inte för mig
jag gillar saknaden
jag gillar hålet och värken i magen och det kanske låter perverst men när värken värker och andningen blir tung av saknad
då vet jag att jag lever
och jag känner
och att jag känner något för någon som längtar tillbaka efter mig
och det känns så bra på så många olika nivåer det


det är fredag
i sydney

kväll
och jag tittar på film och pillar med sånt jag skjutit upp i evigheter
som att ladda bilder på kameran och skriva på sidan här jag har

och det blev aldrig farm och andraårsvisum för mig
jag kanske berättar en annan gång
men det känns ändå bra
betyder många många veckor till med sydney och allt det erbjuder
istället för ensamhet och enslighet och ologiska utskällningar och den sortens saknad som bara värker och smärtar på det hemska värsta sättet


 
man kan önska att man vore född med guldsked i mun
men jag gillar att vara min egen lyckas smed - hur goody-goody och äckligt själbelåtet lät inte det då?

men hur som
man mår bra av att kämpa, av att få sätta sin tilltro till sig själv och känna sina styrkor och svagheter
det gillar jag mycket med det här landet
känslan av att saker är möjliga

det är lite wild wild west och nybyggaranda över hela den här världen här nere.
jobb får man lätt, bara man kämpar för det
man behöver bara få en trial och visa vad man går för på prov och man är inne.

möjligheternas land indeed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar