lördag 25 februari 2012

askonsdagsandakt, floskler och piercings


säga och tycka vad man vill om Lana del Rey (text från Summertime Sadness)
men jag gillar henne
från röst till musik till stil
hon målar ju upp sig precis som jag gör när det gäller
länge leve retro
levere hon kvar i showbiz länge nog kanske hon hinner bli en ikon
inget fel i att inspireras av ikoner
eller vilja bli en

bäst klart, om man är sig själv i processen

drömma
such a flighty thing





man kan drömma om så mycket







men guuuuuuud så mycket klyscher'
det är ju så sockersött och puttinuttigt att man bara vill spyyyy

kan man komma med fler floskler?

"utmaning"

frakk no.

jag höll i en andakt nu i onsdags, på första gången sedan emmaboda
var lite out of habit
men som jag älskar det

pratade om askonsdag och styrkan i att våga vara svag, och i att våga se sina egna brister och svagheter, och kanske ta sin fastetid nu 40 dagar plus helgdagar fram till påsken och stirra lite under ytan på sig själv

funderar på att tatuera mig
har tänkt på det i gott och väl lite mer än några år
men är fortfarande inte helt säker på att jag vill

förmodligen kommer det sluta med ett ryck
som när jag piercade mig i nepal

same story
gick och pratade om det i åratal
och så en blöt utekväll i pokhara efter en fyra dagarsvandring, på en bar som var stängd, med två brandspanking nya kompisar och en barinnehavare som visade sig vara piercare infann sig stunden
hon bad oss komma tillbaka dagen efter, när vi sovit på det
ansvarsfullt och bra
but I did it anyway




åhej, det bidde ju både lyckat och bra
men tatuera sig är på många sätt ett ännu större steg

hmm.

Kiss me hard before you go
Summertime Sadness
I just wanted you to know
That baby you’re the best

I’ve got my red dress on tonight
Dancing in the dark, in the pale moon light
Done my hair up real big beauty queen style
My heels off, I’m feeling alive

Oh. My god. I feel it in the air
Telephone wires above all sizzling like your stare
Honey I’m on fire, I feel it everywhere



Nothing scares me anymore...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar