måndag 13 februari 2012

nu vet jag...

... vad som får mig att må bäst här i Sydney.

ingen nyhet egentligen så att det tagit mig så lång tid att komma ihåg det är banne mig lite pinsamt.

upptäcka. äventyr. frisk luft, sköna vindar och brusande vågor och sol.

jag tror banne mig att jag behöver en daglig dos av det. för mitt gamla trick i Emmaboda, ta en nypa frisk luft på balkongen, andas in nattluften och alla härliga dofter, funkar liksom inte mitt i stan. enda gången det doftar friskt härinne är när det stormar. inte så att det stinker annars. men det doftar ingenting.

jag måste förmodligen bli en sådan där irriterande jobbig typ som går upp jättetidigt och tar bussen ut till havet för en mmorgonpromenad varje dag innan jobbet, för att jag ska må riktigt som bäst.
suck.

vet att jag bitchade om att gå upp tidigt SannaPanna, men nu känns det riktigt bra efter att ha skypat, och jag har ett ryck.

bussen ut till Coogee om en kvart - dammit.
jag ska ta en långis promenadis.

tur man har flextid på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar