söndag 26 februari 2012

indien igen

såg på slumdog millionaire inatt när jag kom hem ifrån en fest i Paddington
och kände så starkt

sådär som man gör när man vet något, inte bara får en idé, utan vet och känner att man ska något
som jag har saknat den känslan
oftast är det så svårt med bruset runtomkring
att känna efter ordentligt
vad man ska och vart man bär

lustigt också
hur runt i cirklar saker går
hur människor man möter blir en del av ens liv
på sätt man aldrig hade anat

var det mer än en-två anledningar till
att jag hamnade där jag hamnade uppe i bergen i himachal pradesh?
kommer cirkeln att gå hela vägen runt?
och var slutar det?

så spännande hela tiden
att inte faktiskt alls veta vart livet komer att ta en

men inatt då
så visste jag plötsligt
att jag vill tillbaka till indien och jobba
efter att jag pluggat till lärare
spelar ingen roll var och jag vet inte hur länge
men jag vill göra det



det är något som väntar där

kanske behövdes de här åren
eller det vet jag att de gjorde
hade aldrig börjat jobba i kyrkan om jag inte kommit hem
men kanske behövdes de här åren på mer än ett sätt
för mer än en person

för att man ska fatta, mogna, veta
vad det är för saker som betyder något

och kanske är allt det här bara massa udda fantasier om saker som passar ihop som i en novell och är egentligen ingenting
men jag börjar tro
att endera dagen

behöver jag ta reda på vilket

det behöver inte vara för alltid
det handlar bara om att våga ta den när den kommer
taxin






diverse smickrande och osmickrande bilder - alla tagna med min kamera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar