tisdag 27 mars 2012

vad är det ni vill höra? ja just ni?




gods

har varit på ett konstigt humör i över en vecka nu
trött hela tiden, ont i kroppen, ont i sinnet

bestämde semester idag med chefen och kollegan och det är inte långt borta gushhelov.
är nästan helt utan energi


känner mig dum, slö, knäpp, udda - over the top när jag inte är under isen


lite tom inuti


har bestämt mig för en sak, men som jag känner det just nu känns det mest som att jag på något underligt sätt verkar försöka bestraffa mig själv.


hoppas innerligt att det kommer kännas annorlunda efter nästa helg

annan dag påsk sticker jag!
var vet jag inte än, men var som helst utom här är bra.


och jag behöver ny energi

särskilt
om
jag ska hålla
så länge
som jag tänker och tror att jag ska
här
för det dröjer
innan jag kommer hem
 

 

känner mig
avskuren
domnad
borta

så där dumt
så där att det kvittar lite vad jag gör
så där jag har nyheter till er där hemma faktiskt

kanske är det så här det är att på riktig vara vuxen
vuxen
egen
ansvarig
göra vuxna val


fasen vad jag babblar.
ibland avskyr jag den här bloggen.
jag har så mycket att säga, att jag inte orkar säga, klarar säga något alls.

tänkte den som ett fönster hem, men står inte ut med alla blogger som beskriver i detalj om starbucksbesök eller klädesplagg eller foton på operahuset.

och nu vet jag inte vad jag vill säga med den

vet att ni läser
ser det på statistiken
skulle önska ibland, att ni kommenterade mera, så man visste vilka ni var

vad som är intressant för er att läsa?
vad ni faktiskt vill höra? eller se?

känner jag er lite eller inte alls?
ja vad fasen gör en bra blogg, helt enkelt?

hur ska jag skriva? ge mig något exempel på ett blogginlägg jag gjort som ni tyckte om, så jag förstår.

nu ber jag er faktiskt om hjälp, för vad är det för poäng med att ha en blogg, om det inte är något att ha.
:)

man undrar

 


pics: various tumblrs.

4 kommentarer:

  1. Hej Oliva, trevligt att träffa dig idag. Fin och tänkvärd blogg du har (min innehåller nog tyvärr mest Operahuset och Starbucks ;-). Ha en skön semester, hls Sophie

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Hmmm, vad kan jag säga om din blogg...
    Den får mig att känna lugn och trygghet i en väldigt stessad vardag. Bara av att veta hur du mår och att du har det (stundtals, i alla fall ;)) bra. Väldigt mycket killproblem men under det en djup och känslig person som letar jorden runt efter något som hon antagligen kommer hitta i famnen på den hon älskar.
    Trevlig blogg som jag hoppas du fortsätter med och som jag kommer fortsätta att läsa så länge du fortsätter att skriva. :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar "stunder som nu och längtan som få".

    SvaraRadera