torsdag 23 februari 2012

har aldrig varit bra på att hålla bollar i louften

staden ser ut att glöda av ljus från där jag sitter
och sirenerna tjuter som vanligt

är så trött på att vara människa
just precis nu är jag faktiskt det

det är verkligen konstigt
men jag slås bara igen av att jag mår som sämst här när jag inte varit ute vid havet, på stranden, eller motionerat här nere
det går så snabbt
humöret bara dalar
det är lite knäppt faktiskt

jag känner mig inte helt som mig själv
kan inte jonglera människor
och ändå är det nästan det jag gör

jag är så trött på killar
på dem jag vill ge stora feta käftsmällar
till de jag bara vill ska bjuda ut mig
och sen de som bjuder ut mig

igår var banne mig den tuffaste dagen här i sydney sedan mormor dog
inte bara för känslostormarna till höger och vänster
inte bara för att ...
och inte bara för att jag patrullerade på 2 timmars sömn och ingen mat

har haft såna grymma veckor på sista tiden
börjat gilla sydney igen
känna mig hemma even
vädret har strålat

vänner, äventyr, sol, surf och bad på Australian open i surfning i Manly hela helgen

my favourite kind!

känts som hemma
spontanäventyr och folk runt sig man gillar och har kul med
förra helgen stämde bara allt
även det som inte var ett dugg kul

förbannade mansgrisar som tror att de kan tjata - ja ni såg rätt! TJATA - till sig kyssar och menar mera kan dra sig baklänges
över något giftigt
och sticksigt
som en giftig kaktus
nakna

vad är du för en liten skit
som tror att det är okej
att om du bara frågar "varför inte" på det där äckelslemmiga viset tillräckligt många gånger
och dina patetiska försök till bedroom eyes
så kommer jag - öh - slänga mig runt halsen på dig?
get real
väx upp
och gå och dränk dig



nä med risk för att låta rasistisk nu
så har jag verkligen INTE träffat på en enda schysst brasiliansk kille i det här landet
från sådana jag känt på avstånd i månader till de jag träffat över en kväll


sad days när man inser gång på gång att killar lever upp till de värsta klyschorna och fördomarna man kan ha om dem
och det gäller verkligen inte bara brasilianare

borde seriöst börja fundera på att byta namn på bloggen till bittrabitterheterfromsydney
känns som att allt jag skriver är bittert eller ettrigt

;)
menmen!
när kommer då min lovestory?
en redig löövståri?

kom igen liksom

ingredienserna
alla ingredienserna
finns ju liksom här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar