onsdag 28 september 2011

ett Melbourne i bilder



Ska det vara köttbulltävling, så ska det!

Svenska kyrkan i Melbourne (Toorak)

Två bilar. I know. Men kolla in registreringsskyltarna. Hur många Svenska Kyrkan i UtlandeT ser du?



Fanns ingen i min storlek tyvärr, så jag fick gå utan


Tack till den snälla mannen, som jag tror hette Michael, på Queen Victoria Market som lät mig ta foton på hans underbara reklamskyltar så jag kan visa er där hemma! Vad sägs? Underbara eller vadå?!

Den trevlige fd polacken som jag köpte min röda snygga plånbok av

Även nunnor måste handla mat







Gotta love grafitti... Graffitti... Stavas det med ett ellr två ff??? Seriöst?!

Hall-uuuh?

Alltid velat se en bevingad gris? Melbourne is your place!

Mest udda milkshaekliknande sak jag har provat... Med "pearls" i, svarta geléliknande kulor utan någon särskild smak. Allt för att förhöja känslan? Nej, ingen stor hit hos oss, Katja...




Summa summarum.
Melbourne. Helt okej. Grymt fina lokaler i fina Toorak (värt ett besök)
Väldigt härlig ny kyrkoherdefamilj!

Men det är inte Sydney.

;) Melbourne - Sydney 0-1

1 kommentar:

  1. Me like!! :D Åh hur har du det där borta? Kommer du ihåg Nina från Sigtuna? Tjejen som hade som uppgift att leka med alla barn på konferensen? Hon kommer hit till London som praktikant om ett par veckor!!

    SvaraRadera