fredag 4 maj 2012

hello normality


hittat i Sydney!








Things are back to normal in sydney
Fixar rutinerna till cafeet och får gentlemanskindpussar av favoritstammisen Dexter som påminner om en kort jultomte med sitt stora vita skägg
Segar upp om morgonen för att jag inte har någon tidig tid att förhålla mig till
Snörvlar och drömmer om friskare tider då jag kan ut och springa igen
Sitter och kollar game of thrones och vänner på datorn
Går hem försent från jobbet för att jag suttit vid nätet
Pratar med goa Raj och den andra nattvakten även om jag är dödstrött och bara vill lägga mig innan jag åker upp från lobbyn
Har inplanerad skypedate på morgonen och det är redan lite för sent för en sömnberoende kvinna som en själv
Kommer ihåg vilka mail jag har glömt att svara på och svär att komma ihåg det nästa gång jag sitter vid datorn
Kan inte lägga mig direkt utan måste skriva av mig eller läsa något, se något
Bombarderas av framtidsfunderingarna jag nästan lyckas hålla stånd mot under dagen
Lägger upp planen att köpa 7-11 kaffe på väg till jobbet morgonen därpå
Snörvlar lite till

Enda avsticket från rutinerna i sydneylivet en vardag utan särskilda planer, en timmes samtal med Cairns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar