måndag 7 maj 2012

små ting och stora ting och tingelingeling en liten tatuering

pics: mine

















inte världens mest produktiva dag hittills
men oerhört tillfredsställande på andra sätt


den började på utflykt i mosman med karin
och slutade på the illustrated man längre ner på gatan


för igår insåg jag plötsligt vad det perfekta motivet för mig är


och nu bara timmarna efter vet jag redan vart jag vill ha och vad som nummer två


men oavsett vilket
så är jag
just. nu.
den enda människan i hela vida världen
som vet att just jag
nu har något evigt märke i bläck på min hud
på min arm
något för mig
något personligt
som jag alltid vill påminnas om


och att allt var över på fem minuter eller mindre
och att det knappt kostade mig någonting
och att det knappt inte kändes alls - överhuvudtaget
och att jag inte ångrar det för en hundradel av en sekund
och att mina kinder var rosa av upphetsning i mer än en timme efteråt
och att jag köpte en öl på vägen hem för att fira och landa efter kicken och försöka förstå vad jag faktiskt har gjort
och att den och sjunga med johnny cash och utsikten över sydneys tusentals kvällsljus från fåtöljen var alldeles alldeles perfekt och alldeles lagom och skönt och bara för mig
och att mannen som tatuerade mig såg ut som en långhårig tunnare biker med tatuerade sleeves och töjring i örat till sitt långa vita trassliga skägg och hår och knappt sa ett ord men såg mig i ögonen efter och verkade förstå mitt motiv hur litet och obetydligt det än måste vara för honom som inte behövde göra annat än att fylla i


men nu vet ni det också


happy early 26th birthday me


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar