måndag 19 december 2011

näckande snuskgubbar, lussebullar och små glimtar av julefrid

VECKAN SOM GICK:

SÖNDAG
tatuerade K efter Luciagudstjänsten... kanske went lite overboard...



MÅNDAG
måndag och dåligt väder men inga dåliga kläder









vilken dag.
somnade i Ms soffa med Daisy och bara njöt av tystnaden.
en stunds respit?

man hör till och med fågelång så långt från stan.

underbart.

bestämde oss för att passa på och bada på den för en gångs skull övergivna nudiststranden vid South Head i det dåliga vädret, vi tre djärva äventyrare. och som på signal dök två äldre män upp.
vårt badpåklädda yttre till trots fick vi oss dagens förbluffat generade gapskratt när vi ute i vågorna efter ett tag upptäcker att - och sanna mina ord - ena karlen, han som sitter där så casual med armbågen på sitt uppdragna knä och hakan i handen och stirrar ut över havet...
nog katten sitter han och smygpillar på korven allt!

paradisklädsel i all ära - men INTE kosher dude...

TISDAG
inspirationen och kreativiteten flödade när vi julpyntade hemma i "stugan" på tisdag kväll och A förgyllde tillvaron!



TORSDAG
thursday happening. jul, jul, strålande julpysselkväll och världens mest strålande ambitiösa girlangklippning.



FREDAG
baka, baka, liten kaka.

eller lussebullar till julaftonsfirandet här i svenska kyrkan. still missing 150 styck. men då vet jag från säker källa att i Londonkyrkan bakade de minsann lussebullar redan i september...

vi har fortfarande ingen ugn i vår lägenhet, då värden är seg som FÅ. men fina E som pluggar på Hillsong bjöd hem oss på mysdag och bakning galore i Waterloo.
...där enligt uppgift Leo (diCaprio) bor i ett ruckel (hosthost) under en filminspelning.
har även på uppgift att hans kock handlar på delin i vaucleuse.
vi är ju praktiskt taget bundis!




skönt att sträcka lite på sig.

alldeles tyst och skönt i Es hus också, inte som hos oss där varje bil, ambulans och polis lever låda nästgårds.
suck.

saknar tystnaden och lugnet i Lindås/Långasjö. cykla till jobbet genom skogen förbi Törn.
stå på balkongen och dra in frostiga berusande friska luften sista stunden på kvällen under stjärnor på en alldeles svart himmel.

aah.


en julegåva till mig och K... jag kunde ju såklart inte låta bli att fixa till den en smula, jag som sådär inte riktigt är så kär i den kapitalistiska märkeshysterin hur mycket jag än gillar fina kläder och annat nipper.
hittar ni talibanerna?

LÖRDAG
julklappsutdelning med Hillsongs Streetteams var en inspiration.
kom hem.
sov bort eftermiddagen. så otroligt skönt.

carols in the park på kvällen - tvsänt extravagant julstämningstradition som fyllde hela the Domain med människor och ljus!
önskar jag hade en superduperkamera! alla missade fotomöjligheter och närbilder på människor med ljus i händerna gnisslar i mig.

men kan trösta mig med att jag åtminstone fick se en av Westlifegrabbarna live mitt bland alla aussiestjärnor.
japp. lite fånigt sådär. ;) men fånigt kul.




st mary's cathedral har ett femton minuters animerat bild och ljudspel som heter duga på repeat varje kväll fram till jul. duvor och träd och symboler och "peace" och "love" så snyggt gjort att det såg alldeles levande ut.
satt och såg tre omgångar av den innan det blev för sent till och med för mig.

bara det. kunna sitta och stirra, på människorna runt om mig. få en glimt, en liten glimt av deras liv. så härligt.
jag känner mig så fri när jag sitter på en trottoarkant i natten. ser på suset av staden.






SÖNDAG
vaknade alldeles lagom till gryningen.



pics:mine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar