torsdag 1 december 2011

glasspinnar, handduksfärg, assholes and douchebags


Confession to make:
I can be such an asshole sometimes
Gosh. Det händer.
Ibland när man tänker tillbaka och minns de där mindre smickrande stunderna i sitt liv där man antingen tullat på sin integritet, eller gjort saker där stoltheten fått sig en törn och man går och får den där gruvande ”åååh nej, varför gjorde jag så”-känslan i magen.
Händelsen jag tänker på är nu flera år gammal, inte för att jag inte varit an asshole här och där sedan dess.
Men jag försöker verkligen, och jag menar att jag verkligen försöker, att inte vara det. Fast så ibland när ens egna hemliga små osäkerheter och jagvetintevad poppar upp, och man kanske inte har arbetat ut helt och hållet vilken människa man vill vara ännu – ja då kan det hända att man beter sig som ett asshole. (tre assholes på 2 stycken där, Olivia, oh no wait, make that four...)
De flesta som känner mig hoppas jag verkligen inte känner igen mig i benämningen asshole, men säker kan man väl aldrig vara.
Jag tror inte jag har gjort något assholigt på flera, flera år åtminstone.
För vem gillar assholes?
Assholig sak att göra nr 1 – Säga att man är osäker på sin flickvän sedan ett par år tillbaka, om hon är the One, till en främling.
Alltså. Antagligen är hon inte the One då. Oavsett om vi kom fram till att the One inte alltid betyder för livet minuten innan i denna vår marathonfilosofistund.
Eller så är du inte där i ditt liv att du vet vad the One för dig är..
Och är du förresten alltid lika outspoken!? Snackar djupsnack med utländska tjejer som mig som du bara hälsat på en gång tidigare? Jösses...
Assholig sak nr 2 – Vara en douche och inte kunna prata på normalt sätt utan att driva med den man pratar med och sen bara plötsligt vara tyst och stå och stirra.
Vad är ditt problem? Vill du bara inte prata, eller var det där sista något patetiskt försök till att spänna ögonen i mig?
Slår vad om att du tillhör sorten som inte hälsar ute på stan. Osäkerhet eller elitism, vilket som. Du tror för mycket om dig själv.
Assholighet nr 3 – Inte veta vad man vill och låta andra drabbas av det. Punkt.
Assholigness numero 4 någon? Vad finns det mer för assholigheter att göra? Help me out någon? Det var de här som låg fräschast till i medvetandet, och jag eldade visst upp mig lite där.
Ja. Ett totalt meningslöst blogginlägg. Lite av ett rant even. My point eludes me.
Hmm. Wait.
No.
Now I’ve got it.
Don’t be an asshole.
Tänk på människorna runt dig och lek inte med deras känslor, om det så handlar om glasspinnar eller handduksfärg. Vem tror du att du är.
9 stycken. 13 assholes. Make that 14.

pic: google/tumblr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar