måndag 5 december 2011

man ser solen igen!

stormen och det dåliga deppiga söndagsvädret har dragit vidare. måndag hela dagen, och sen väntar en alldeles brand spanking new vecka.
inget måndagshumör så långt ögat når, efter en nästan två timmar skype session med sverige - huzzah!
nu känner jag mig riktigt pepp att ta itu med mitt liv - and nothing less, ladies and gentlemen!

jag drog fram mitt gamla löpningsprogram på datorn, och nu banne mig ska jag ut mot operahuset o intervalla mig i lagom småtakt, för en tjej med ryggmuskel med ont i sedan ett halk i trappa och småsnuva!

och banne mig om jag inte ska hitta på något mer att göra dagarna igenom... du har helt rätt C. jag är van vid att ha mer att göra än såhär. tror det var det du menade ang föreningsslivet jag är så van vid hemma.

shit vilken tant-varning det var på den meningen... "föreningslivet" indeed ;)

volontärjobbet för svenska kyrkan är såklart betydligt mer att göra än vad som syns framför kulisserna, men jag behöver något att göra när jag är ledig. något regelbundet, något motionsaktigt, något kul.

inget fel med att bara hänga med människorna här, men det gör jag så mycket i jobbet också - jag behöver aktivera mig på riktigt!

klättringskursen jag kollade upp innan jag åkte, eller refreshercourse med dykningen som jag tjatat om, eller nästan vad som känner jag här och nu.

vinden viner fortfarande i Sydney. men åtminstone från en blå himmel.

out I go.

löpning sydney style...


pic: google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar