tisdag 10 april 2012

sydney autumn - swedish spring


Söndag. Wow. Höstmörker och höstsåsighet på påskdagen. Lite avslaget skönt väder, mulet och inte helt varmt i luften, fastän ändå shortsväder och lite sensommarstämning. Prassliga bruna löv på marken. Eftermiddagslur i sängen efter en god dag med ”sydneyfamiljen”, kyrkan. Kändes verkligen som att vi var hemmat på andra sidan jordklotet idag.
Firade påskdagsgudstjänst i norska kyrkans vackra, vackra, avundsvärda hus i vackra Balgowlah på norra sidan av Sydney. Kristina var en grymt bra Maria Magdalena/Miriam i lakan och sjal som ett av påskens vittnen. Och jag var Tomas tvivlaren som uppmanade alla att sluta tvivla för att de inte ser eller känner – utan bara tro. Och så sjöng jag Amazing grace. Åh jag tror att det gick jättebra! Hurra!
Pirrig i magen idag också. Semsterpirrig. Riktigt sommarlovspirrig till och med! (Höstväder till trots..) Bara en dag till nu. Är eg ledig imorrn, men vill få nästa nyhetsbrev och affischer gjorda så Kickan slipper det. Jösses, jag som aldrig kallar henne för det annars. Se dä’ komm’et i’lafall iin gaång.
Oh, och så har jag insett och fattat varför jag vart så upphängd på förbannat manfolk o tockna doningar det senaste halvåret, med någon paus och så där här och där av totalt ointresse som ni förmodligen inte alls har märkt något av för att jag ändå gått här och drömt mig bort efter kärlekens vingslag och andra dylika blomsterheter. Uäch.
Haha. Så låter det nu va?
Ironi. Extremt användbart och tillfredsställande vardagsmedel.
Gauh, så trött jag är. Mosig efter tuppluren och såsig av vädret. Två timmars nyktert Bungalow 8-Farväl till en rar Linn en som åker hem imorrn igår hann jag med också. Mellan senkvällspåsktårtsbak, korvbrödhandling sent på natten, och borttvättning av all ditblåst Manlysand från fredag-lördagshänget i norra Sydney hos Isabell i ett ensamt hus. Skaffade fjäder i håret igår också ja.
Nu väntar en tur till norra sidan än en gång. Mysa mat och trevligt sällskap och utgång med Isabell och My i Freshwater och Manly.
Ööööh jag orkar inte röra på miiiiig…
Skulle nog eg kunna gå och lägga mig nu. Men har man lovat så har man! Plus att en får ju se favoritconciergen på vägen ut. Aldrig fel. Särskilt som man ska uuuuuuuuuuut från Sydney i tre härliga veckor!!!!!!!
På torsdag morgon flyger jag till Alice Springs och Uluru/Ayers Rock!

foto: mitt

1 kommentar:

  1. ...Flyg lilla fågel flyg.
    Fri...
    Vingarna bär.
    ..Dit och hem igen.

    SvaraRadera