onsdag 18 april 2012

set it free let it go

religion is flawed
because men are flawed
all men
sitter på mitt dormroom på annies place och hör beach boys california dreaming spela i bakgrunden ute bland folket vid poolen och köket
citatet är från angels and demons, som jag haft på min dator i evigheter men inte sett om förrän nu, jag som inte tyckte den var något särskilt första gången

blev riktigt tagen faktiskt
särkilt av de orden som slog an en hjärtesträng när kardinalen i slutet säger dem till robert langdon efter att han som vanligt räddat hela skivan från att kollapsa
de kommenterar den nye påvens sigillring av evangelisten lukas också – han som var doktor(se där!)
“science and faith
all in one?”
“the world is in need of both”

och nu spelar de kings of leon där ute igen! huzzah huzzah!
det gör två låtar på en halvtimme det!
lycka
 mina vänner
ligger i de små detaljerna
här i livet


















 
en vacker eftertextslåt
favoritbandet två gånger på kort tid
ett magiskt ögonblick
ett möte
ett hjärtefall
eller en vacker plats och en stunds ro i hjärtat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar