torsdag 19 april 2012

hysterical tears of joy och ett varnande exempel

tänkte först kalla detta blogginlägget något som "the stupidity of men"... men så kom jag på att jag förmodligen har använt det tidigare, i en vanlig rant om killar och deras... ja öh. alltså. vamliga idiotier.

men det är inte riktigt det som det handlar om idag

stötte på en kille på kryckor nyss i hostelköket som kände en tjej jag träffat här, Nemo, fast hon heter inte det egentligen

kunde inte låta bli att fråga vad som hänt och han och hans polare börjar skämta om hur han snart måste komma på en bättre historia än vad som verkligen hände

med fara för sitt eget liv räddade han känguruungar från en säker död i krokodilers gap... tadaaa!
när det egentligen var så att han var puckad nog att vid vattenhålet längs Kings Canyon hajken hoppa rakt i utan att faktiskt kolla hur djupt det var just där............................................

dumma dumma pojke, men oh så mina tårar sprutade när han efter lite snack började ge mig den oförställda versionen med play by play och jag kunde se allt framför mig
adrenalinjunkie var hans ursäkt

tror ni att han varit i australien länge?

att han hade försäkring?

nope.


this my friends... is why

why you should always always have insurance

why you shouldn't jump into a waterhole without actually checking the depth first

and why you definately need to tell people about your misadventure... ;) stackarn

tears of joy

people...

hans ordval
inte mitt

småländska: di vaa do ein evi tue att jaa hann visa me fraun mehn sympauteska seida, innan han böörja drau heila histourian...
gapflabbande tårsprut brukar annars kunna sätta lite käppar i hjulet på en annars medkännande och sympatisk framtoning

liksom


olivia hoppar rakt upp i luften vid klippkanten i Kings Canyon istället hon

1 kommentar:

  1. ... :)-din vana trogen leviterar du mellan Kraftplatserna...:)...

    SvaraRadera