torsdag 5 april 2012

avskuren

känner mig 
ensammen och avskuren

lite som att jag inte riktigt vet var jag är längre
eller vart jag är på väg

lite bortglömd också
alla är så mitt uppe i sina vardagar
att det sista de tänker på är
personen här
 på andra sidan jordklotet

och jag vet hur lätt det är
men när livet mest är vardag här också
inte fullt med aktiviteter
eller dumma dejter
eller dumma killar
eller roliga kvällar

man mest går och funderar på hur man ska göra i höst
i sommar
nästa vecka på semestern

och inget intressant händer på facebook
och kommentarerna är få här
mailen ännu färre

ibland är det banne mig som att man inte finns
bara för att man är någonstans utom synhåll

likadant förra gången jag var ute och reste
inte något folk brukar prata om
när det kommer till resor

hur förbannat glömska människor är
även de som står en nära

är som att jag skulle kunna stå mitt i ett rum 
fullt med människor 
och skrika 
utan att någon reagerar

what the fuck?

det är så förbannat ledsamt
men det jag kommer ta med mig allra mest från de här månaderna i Sydney
det är banne mig cynism

way more than before



2 kommentarer:

  1. Äh, så illa kan det väl inte vara? Det finns fortfarande människor som tänker på dig och, bevisligen, faktiskt läser din blogg :). Livet är lite hårt ibland men om man inte hade haft det hårda, tråkiga och ibland rent för jävliga så hade man inte uppskattat när livet faktiskt är fantastiskt, roligt och helt, helt, helt underbart.
    Without sadness there wouldn't be joy!

    Upp med hakan - Du är inte bortglömd!

    SvaraRadera
  2. Du e verkligen inte bortglömd! Saknar dig!!! och nästa gång du vill ut o resa.. ta med mig och Joline till Indien!!!! :-) haha MASSA kärlek till dig i Sydney gumman!!! <3 pusspusspuss!

    SvaraRadera