fredag 11 november 2011

kärlekens baksida

regnkänsla

jag smakar mycket på ord just nu 

regn. 
känsla.
regnkänsla.


 det här är min regnkänsla

Jag både vill och inte vill bli kär igen. Jag både vill och inte vill älska.

Nu var det länge sen jag verkligen älskade en kille, men det är inte bara den sortens kärlek som jag talar om. 
Jag menar det också, men kärlekens baksida kan man se i alla möjliga skepnader.
Bli sårad. Förlora. 
Känna sorg. 
Över saknade människor, och missade stunder, förlorade drömmar. 

Sörja. 
Det är viktigt. Att göra det ordentligt.

Våga och orka.

Suck. Och sen ska man tillbaka upp på hästen igen.
I mina tankar hoppar jag mellan människor jag älskat eller tyckt om och relationer jag haft medan jag skriver. 
Pojkar jag svärmat runt, män jag har hängt upp hela mitt liv och min fasta punkt på, vänner jag haft och mist (på gott och ont), viktiga personer som om de aldrig varit hade inneburit detsamma för mig.

Inte konstigt att man drar sig, när kärlekens baksida kan vara så tuff. Våga öppna den där dörren och släppa in. Takes guts.

men så...

Kan jag längta efter familj. 
En alldeles egen. 
Glädje och kärlek ännu mer i mitt liv.
Någon att komma hem till.
Att mötas av en kyss, en kram. Av varma starka armar.
Då måste man våga. 
Någon gång.

att luta huvudet och känna sig hemma
 
tänk så fint

Suck. 
Men just nu..?
 
Nä.
Jag vill gärna vila mitt huvud, men jag vill inte fastna på andra sidan jordklotet hur underbart underskönt Sydney än kan vara.

Men att bara få vila mitt huvud en stund. Känna mig varm och till brädden av känslor och trygghet och ro hos en annan människa. 

wow.
Jag tror att när jag väl känner det. Då har jag hittat den jag ska vara med.

När det nu blir.

när det nu blir

Men asså äsch. Bluah.
Jag har det bra tills dess. Här.
Mmetaforically speaking Här.

Skrev hon och kände sig som tjuren Ferdinand under korkeken.

PS. Kings of Leon continues to haunt us every day
 
pics: google is my friend
 

2 kommentarer:

  1. Underbart!
    ..än en gång - Go with the flow!

    Att tillåta sig att älska o bli älskad om än det är för en liten stund är att tillåta sig leva.
    För var gg lär du känna dig mer och mer...

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Vad vackert du skriver, jag förstår precis hur du känner. För bara något år sedan hade du tagit orden ur munnen på mig. Jag tror att den dagen då det inte är så läskigt att öppna sig utan bara helt naturligt, det är då man har träffat rätt. Sen att tillåta sig själv att våga falla är ju en helt annan sak...

    Kramar

    SvaraRadera