fredag 20 januari 2012

lackar på fundamentalistateister o stora massan av fyrkanter till människor

F-u-g.
är egentligen inte alls det jag vill skriva. det jag vill skriva stavas c-k, inte g.

men f-u-g vad jag blir trött och arg på att folk är så inskränkta och rädda för religion. särskilt kristendomen.
och fy ... vad jag är trött på att behöva känna att jag ska försvara hela grejen, mig själv, och andras också.
sure. egenansvar. jag har bara ansvar för mig själv och inte hela kristenheten, särskilt inte mot massorna av fördomsfulla människor.

men fasen vad d e svårt att låta bli att säga emot, när någon kläcker ur sig fördomar, eller klumpar ihop en hel religion till en salig sörja och sätter klisterlapp på den som man inte känner igen, för det är inte sån JAG är, och jag är ju ändå freakin religiös, för fasen!

JA - man kan vara religiös och liberal, eller religiös och fundamental, eller religiös och någonstans mittemellan. och det är HELT OKEJ.
det får plats i tron ändå.

man får ha mer än en åsikt.

rätt eller fel, det är inte så enkelt inom tro.

men det verkar störa folk, så de trycker gärna på och vill att man ska ha samma, så att de har lättare att sätta in en i ett fint litet nätt fack - innan de slänger det i soptunnan.

GUD JAG ÄR SÅ ARG!

och jag blir så fuging less

3 kommentarer:

  1. Fina du! Det där är konstiga människor. Jag hyllar de olika åsikterna, ögonbrynshöjar"motsättningar" och mångfalden!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Annika. Trångsynta och fördomsfulla människor kan man vara utan. Kramar!

    SvaraRadera
  3. <3 fina kära saknade ni. japp. kram!

    SvaraRadera