måndag 9 januari 2012

o-förnöjd

TORSDAGS

to a child dancing in the wind
dance there upon the shore;
what need have you to care
for wind or water's roar?

and tumble out your hair
that the salt drops have wet:

being young you have not known
the fool's triumph, nor yet
love lost as soon as won,

nor the best labourer dead
and all the sheaves to bind.

what need have you to dread
the monstruous crying of wind?
--Yeats

mitt inre kokar, river, drar och sliter. mest av allt river det och jag önskar att jag inte hade missat stormen som drog förbi medans vi såg på film hemma hos Tom och drack eftertraktad sällsynt julmust.

han bor så fint, och man ser trädtoppar och hör grodor kväka sin tropiska sång istället för att se hus med neonskyltar och dövas av ambulanser och bildån.

frid och tystnad. som jag längtar. 
det eller att stå längst ute vid havet och låta salta droppar och salta vindar omfamna så att allt man hör och känner är vatten och vind och man känner att man lever.

att där och då är det bara jag och stormen runtom mig och resten av världen finns inte kvar.

inte kvar.


det är fasen banne mig väldigt märkligt hur jag så totalt tappat sugen på en handvändning, när jag var så knäppt pepp bara sådär på förra sidan handen.

heja 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar