måndag 9 januari 2012

pretty mäktigt asså

kväll i city.

sitter vid balkongdörren med datorn i knät och lyssnar på fläktarnas surrande från byggnaden över gatan. yes. de har så stora fläktar.
det är alldeles tyst nu, för klockan är snart halv ett och det är söndag kväll.
inte för att det är någon garanti för tystnad inte, inte i en så stor miljonstad som Sydney.
men relativt lugnt måste jag ändå säga att det är.
only the occasional siren. and nothing much else.

personal trivia.
jag älskar oväder.
när det blåser. eller regnar. eller plain out åskar, mullrar, blixtrar och dundrar på alla de slag som om världen håller på att gå under.
då njuter jag. då riktigt fylls jag av en hejdundrande lycka som man bara nästan inte kan beskriva, för it is all heaving chest and unstoppable grin and wanting to run around in the weather like a crazy happy person!

det gör mig så dundrande lycklig, in fact, att jag kastade mig upp på taket och poolen för att fånga ovädren som drog över staden idag både på eftermiddagen och nu senast ikväll runt nio.
det finns till och med en liten video! får se om jag kan ladda upp den via youtube, för här laggar det..

så. en dag i sydney.







neh. vad tror ni om mig?
klart jag inte kan låta bli att dansa runt lite på det hala balkonggolvet när tillfälle ges.

and a little later all hell broke loose.









lika ljust som på dagen, banne mig.
ashäftigt.

bara mina foton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar